Översättning av Exiv2

Göran Uddeborg goeran at uddeborg.se
Sat May 9 19:51:06 CEST 2015

Josef Andersson:
> Jag har därmed också ett förslag till Göran -
> Under "Innehållsförteckning" på tp-sv skulle vi kanske
> kunna lägga till en "Översättartips" (eller något liknande) på slutet som innehåller
> olika korta saker som är bra att kunna, likt det Anders kommer med här.

Låter som en utmärkt idé!  Jag har lagt in ett sådand avsnitt, och
börjat med "podiff", och Anders användning av "pofilter".  (Jag skrev
om kommandot en aning.  Det kändes rätt onödigt med grep/sort/uniq två
gånger om. :-)  Och så använde jag flaggor till "sort" istället för att
anropa "uniq" separat.  Hoppas inte Anders misstycker till mina
justeringar?

Välkomna med fler tips till avsnittet!