Re: Översättning av hjälp för d-feet/telegnome

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Sat Nov 7 15:14:03 CET 2015

On 2015-11-05 00:19, Sebastian Rasmussen wrote:
> :) Fungerar den för SVT och våra andra svenska kanaler?

Trodde först inte det eftersom programmet förväntar sig att alla sidor
ska vara i gif-bilder (möjligt att andra format duger, men alla jag fått
att fungera är i gif). Upptäckte att TV3 och TV4 erbjuder texttv-sidor i
gif, så det måste vara vanligare än jag trodde. Hittade dock inget
sådant för SVT.

TV3:s gif-bilder har adresser av typen
http://texttv.tv3.se/texttv/images/101-01.gif vilket jag fick programmet
att förstå genom att ange följande:
Sid-url: http://texttv.tv3.se/texttv/images/%03d-01.gif
Underside-url: http://texttv.tv3.se/texttv/images/%03d-0%d.gif

TV4 är krångligare med
http://texttv.tv4.se/texttv-files/images/1/P100S01.gif , där mappen som
har en ensam siffra som namn är samma som hundratalssiffran för aktuell
sida. Detta ställer till det då jag inte riktigt vet om syntaxen
programmet har kan klara adresser som är byggda så.

Får skapa en felrapport mot Debian som är de som tillhandahåller en
kanallista i sitt telegnome-paket. Den som de använder nu består av 10
kanaler varav 9 ej längre fungerar...

Tack för granskningarna!