sysstat-11.1.8 (100%) by Sebastian Rasmussen

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Fre Nov 13 23:02:38 CET 2015

On 2015-11-11 21:43, Sebastian Rasmussen wrote:
> Hej!
>
> Jag har hittat en ny webbplats där man kan göra diffar mellan
> textfiler som jag tänkte kunde vara användbar när man ska granska
> skillnader mellan översättningsfiler. För att prova detta gjorde jag
> ett försök att komplettera sysstat från translationproject.org.
>
> Diff:en hittar ni här:
> http://paste.openstack.org/compare/478609/478608/
>
> Originalet är här…:
> http://paste.openstack.org/show/478608/
>
> … och med mina kompletteringar här:
> http://paste.openstack.org/show/478609/
>
> Och så då filen hos translationproject:

Diffarna fungerar fortsatt bra. Mina synpunkter:

>aktivtetsformat

"aktivitetsformat"

>-- <sar_options>
>-- <sar_flaggor>

På engelska är understrecket där för att visa att det är två ord som hör
ihop. Skulle därför kunna skrivas "sar-flaggor" i översättningen.

>Kan inte konvertera denna filens format\n

"denna fils"

>Ogiltigt data hittad. Avbryter…\n

Antingen "Ogiltig data hittad" eller "Ogiltiga data hittade" enligt
datatermgruppen.