Re: Re: Översättning av network-manager-applet

Josef Andersson josef.andersson at fripost.org
Fre Nov 20 18:33:40 CET 2015

> msgid "NM-TYPE"
> msgstr "NH-TYP"
> msgid "NM-MANAGED"
> msgstr "NH-HANTERAD"
>
> NM ska det ändå vara..? Eller dessa strängarna finns bara i något
> användargränssnitt och referar inte till några flaggargument eller
> så..? Jag hittade fler av dessa senare. Kanske det är ok ändå, jag har
> bara svårt att avgöra.

Mja, ska det inte vara NH, den heter ju nätverkshanteraren på svenska, och det är också
så den hänvisas till från andra program om jag minns rätt (annars borde den hänvisas
till med det namnet och inte network manager).
Om det inte är flaggor förstås, då är det fel.

--
Vänligen / Best regards
Josef Andersson