din/ditt batteri

Sön Sep 20 11:13:33 CEST 2015

Hej!

Jag kör Xfce och Debian stable på min laptop, och har upptäckt följande
strängar:

"Din batteri laddas upp"
"Din batteri är fullständigt uppladdad"

Se bild: http://www.gusnan.se/batteri/batteri.png

Jag tycker det borde vara "Ditt batteri" (och "uppladdat").

Jag kör Xfce på Debian stable, Xfce 4.10, och Xfce-insticksmodulen
"batteriövervakare", xfce4-battery-plugin 1.0.5-4 -

Problemet är att jag inte hittar dessa strängar där och börjar tro att
det är i notifieringssystemet som de hittas.

Var hittas den? Är det notifieringssystemet som ansvarar för strängen
(och översättningen)?

Jag vet inte riktigt var jag skall leta... - det skulle ju kunna vara
så att strängen är rättad i senare versioner.

Nån som har koll på Xfce?

mvh
-- Andreas Rönnquist
gusnan.mailinglists at openmailbox.org