man-db-manpages-2.7.0-pre1 (100%) by Sebastian Rasmussen

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Sön Juli 31 10:02:32 CEST 2016

> Såg 4 "bakåtstreck" och 1 "bakstreck". Av dessa föredrar datatermgruppen
> och idg "bakstreck".

Ska jag passa på att ändra bakåtcitattecken till bakcitationstecken också?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Citationstecken nämner dock dem som grav accent
och det låter rimligt så jag tar det.

> Hmm, jag hade svårt att tolka denna. Ska kanske vara "an"->"and",
> eftersom meningen med ordet "neither" tydligt markerar att det är två
> saker man tittat efter men inte hittat.

Ja, jag håller med.

> "detta system"

Den där formuleringen har jag svårt att få mig själv att skriva automatiskt.
Men jag tycker om den! Mycket irriterande. :-/ Då jag studerar kinesiska och
samtidigt endast pratar engelska här borta lyckades jag häromdagen skriva
syckel istället för cykel, så jag ska jag nog inte översätta så mycket
för tillfället...