Re: Uppdatering av ett antal GIMP-paket…

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Sat Mars 5 17:51:17 CET 2016

> Jag hade svårt att hitta någon allmänt använd översättning på chroma.
> Har sett "Kroma" eller "Mättnad" på olika ställen (fast mättnad har den
> nackdelen att det är lätta att blanda ihop det med det närbesläktade
> "saturation" då). Ser även att "Chroma" finns oöversatt i gimp-plug-ins.

Mmm, fast som jag skriv i kommentarerna till översättnigen av
gnome-commander
(http://listor.tp-sv.se/pipermail/tp-sv/2016-February/003713.html) så
handlar det säkerligen om krominans, så därför översätter jag med
"Krominans". Det är nog det bästa, "Kroma" låter inte bra på svenska.

I övrigt höll jag med och rättade:
https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/304103/285094/0/