Re: Översättning av release-notes, kompletteringar

Josef Andersson josef.andersson at fripost.org
Fre Mars 18 15:52:52 CET 2016

> Hej,
> några kompletteringar av kvarstående 3.20-översättningar samt release-notes. återstår i övrigt för mig att ta en titt på nautilus och dconf-editor så att de kan skickas in, så är det inre av GNOME klart inför 3.20 sedan.

Yeah!
> Tacksam för kommentarer.
>
> Diffar mot tidigare översättningar:
> release-notes: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/309340/306893/0/

Tittade igenom release-notes, fann några småsaker

Det innehåller både stora nya "
"funktioner så väl som många mindre förbättringar och felfixar.

--> Känns som man syftar på utgåvan just här, isåfall den.

"Hantering av statusmeddelanden är smartare, för att minimera brus i chattrum."

--> Kommatecken bort och "för att kunna minimera" rösta jag på.

vilket hjälper till att göra programs "
"beteende mer förståeligt.

--> Kanske "ett programs b" eller "programs beteenden"

 webbläsare har ett flera stora nya funktioner i 3.20,

--> "har flera" tycker jag-

"Som en del av dessa ändringar har inställningen för dubbelklicksfördröjning "
"flyttats till inställningarna för allmän åtkomst.

--> universal access ska väl vara "hjälpmedel".

--
Vänligen / Best regards
Josef Andersson