Uppdatering av Deluge

Tomas Nordin tomasn at posteo.net
Sön Apr 16 09:50:24 CEST 2017

Josef Andersson <l10nl18nsweja at gmail.com> writes:

> Hej listan,
> Har vi några torrent-användare här? Och ännu bättre, några granskningssugna torrentanvändare?:)
> Bifogar Deluge, den första av flera torrentklienter jag har tänkt mig uppdatera:
>
> De begrepp jag använder mig av finns här:
> https://sv.wikipedia.org/wiki/Bittorrent#Begrepp
>
> Två saker jag funderat på och gärna tar emot tankar om:
> Jag hade gärna sett något mer svenskt för begreppet tracker, men det är så inarbetat och spritt redan, så jag har valt att låta det vara. Vad tror ni?

> [...]

Ingen åsikt eller förslag, bara ett inlägg i tråden:
http://www.dn.se/arkiv/kultur/plural-s-kan-bli-arets-sprakbomb/

Avslutas med:

"""Svensk språkvård präglas ändå av föredömlig försiktighet. Och Ola
Karlsson använde faktiskt inte heller ordet tillåtet i fråga om
plural-s; i de nya skrivreglerna lyfter han i stället lite varligt på
s-locket. Fast det hindrar kanske inte att tryckvågorna från
Språkforumbomben kommer att få locket att fullständigt flyga i luften.
Den som överlever får se."""

Läge att lyfta lite på s-locket?