Uppdatering av Deluge

Josef Andersson l10nl18nsweja at gmail.com
Sön Apr 16 08:44:46 CEST 2017

Hej listan,
Har vi några torrent-användare här? Och ännu bättre, några granskningssugna torrentanvändare?:)
Bifogar Deluge, den första av flera torrentklienter jag har tänkt mig uppdatera:

De begrepp jag använder mig av finns här:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Bittorrent#Begrepp

Två saker jag funderat på och gärna tar emot tankar om:
Jag hade gärna sett något mer svenskt för begreppet tracker, men det är så inarbetat och spritt redan, så jag har valt att låta det vara. Vad tror ni?

Sedan själva begreppet torrent - vad blir plural? En torrent, flera torrenter, torrentar?
Jag duckade och har använt torrentfiler i dessa fall - det blir dock klumpigt ibland.
Har ni något annat förslag?

/Josef