Terminologi i gcc..?

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Sat Jan 7 20:30:17 CET 2017

Hej Göran!

Jag använder gcc-översättningen som stöd när jag nu översätter gas
(fråga mig inte varför jag alltid ger mig på de största översättningarna).

Då såg jag att du omväxlande använder utvärdera respektive beräkna
vid översättning av engelskans evaluate. Personligen kan jag tycka att
utvärdera är en bättre översättning då jag tycker att compute och beräkna
ligger närmre varandra. Håller du med? Och i så fall, har du lust att
uppdatera gcc-översättningen?

msgid "self-comparison always evaluates to true"
msgstr "självjämförelse beräknas alltid till sant"

msgid "Percentage penalty the recursive functions will receive when they are
evaluated for cloning.."
msgstr "Procentuellt straff de rekursiva funktionerna kommer få när de
utvärderas för kloning."