Erik Sköldås er.sk at telia.com
Mon Jan 9 16:38:05 CET 2017

Tackar för arbetet  Josef!

Suveränt att du både rättade och skickade upp på en gång.

funderade bara på en liten sak i din rättning...

jag översatte:

msgid "<gui>Real name</gui>"

till

msgstr "<gui>Verkligt namn</gui>"
där ändrade du till /"Ri//k//t//igt namn"/ vilket jag inte motsäger....
den översättningen hämtade jag från programmets översättning

  msgid "Real name:"
  msgstr "Verkligt namn:"

vad blir rätt att följa här?
såg när jag nu tittade på detta att  frasen översätts med bägge
varianterna i programmet
vilket jag även gjorde i handboken.

/Erik