Monero GUI uppdateringar

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Tors Okt 25 00:14:54 CEST 2018

On 2018-10-16 10:35, Mattias Eriksson wrote:
> Hej,
>
> Jag kollade igenom Monero GUI:t som enligt mig börjar se rätt bra ut.
> Men de har en term "Sweep Unmixable" som jag känner mig lite osäker
> på. Det handlar om att man konsoliderar ett antal utgångar som inte
> kan mixas, genom att slå ihop dem till en större utgång... tror jag.
> Så jag tolkar "Sweep Unmixable" som att man städar upp, och har därför
> valt översättningen "Städa upp omixbara". Känns det som en vettig
> översättning?

Låter rimligt för mig. Såg strängen "No unmixable outputs to sweep -
Inga omixbara utgångar att svepa upp" som också kan ändras till "städa
upp" för konsekvensens skull.

> Jag bifogar även hela översättningsfilen om någon vill kolla igenom
> den i sin helhet och ha åsikter, all review är bra review.
>
> //Mattias

Tittade genom resten och såg särskrivningar på några få ställen. Här är
mina förslag på ändringar:

 >Återanvänd inte din Monero nyckel

"Monero-nyckel"

 >SÅVIDA INTE denna förgrening har återanvändnings begränsningar inbyggda.

"återanvändningsbegränsningar" eller "begränsningar för återanvändning"

 > ett program som stödjer QR-kod skanning

"QR-kodskanning" eller "skanning av QR-koder"

 > blockkedjan och tx poolen för inkommande transaktioner

"tx-poolen"

 >chans att det inte kommer blir det

"kommer bli det"

 >server som ansluter till Monero nätverket

"Monero-nätverket"

 >i din favorit sökmotor

"favoritsökmotor"

 >Store this information safely