GIMP

Göran Uddeborg goeran at uddeborg.se
Sön Dec 29 20:51:52 CET 2013

Påvel Nicklasson:
> Jag har kompletterat GIMP 2.8.

Vad bra!

Jag vet inte om du såg det på Gnomesajten, men jag har börjat
översätta master-grenen.  Bland annat just sådant som byte av slinga
till bana.

Jag har använt mig av ordlistorna på

  http://www.wordpressguru.se/photoshop-ordlista-fran-svenska-till-engelska/
  http://www.ekdahl.org/kurs/ordlista.htm

för att försöka följa samma konventioner som Photoshop har.

Sedan ett par dagar har Christian överlåtit koordinatorrollen för
Gnomeöversättningarna på mig.  Så nu kan jag ta bort gamla
reservationer, och jag tror jag städat upp bland gimp-paketen nu.  Så
ta och reservera de paket du jobbar med!

Jag hoppas jag kan granska och jämföra våra översättningar inom kort.