setroubleshoot-plugins

Göran Uddeborg goeran at uddeborg.se
Tors Sep 11 23:28:08 CEST 2014

Sebastian Rasmussen:

> Istället för "booleanen" hade jag nog valt "flagga", fast det är kanske inte så
> tydligt antingen eller som du önskar? Detta ordet fanns i flera strängar.

Den ändringen är jag lite tveksam till.  "Boolean" är en ganska
specifik teknisk term i SELinux.  Jag tror jag behåller det som det
är.

> Här är citationstecknen av gammalt snitt medan andra exempel har nya tecken.
> Jag tror att det är likabra att kontrollera alla exempelkommandon.

Ja, det blir väl så när flera översättare översätter i flera omgångar.
Jag har gått igenom och försökt rätta till det nu.

> flaggorna

Ja.  Och dessutom det bör det stå direkt efter "Ändra", och vara
"booleanerna" om det skall vara konsekvent med vad jag skrev ovan.

> Båda används för översättning av "relabel", men det räcker med en! :)

Jag försökte hitta alla förekomster av "märkning" i olika former och
varianter och byta ut mot motsvarande uttryck med "etikett".

> Ok, dett var en bit, jag fortsätter en annan dag. Hoppas det är ok. :)

Absolut!  Alla rättningar gör det hela bättre.  Det finns alltid något
fel kvar ändå.  Precis som i programkod. :-)

Övriga påpekanden har jag ändrat som du föreslog.

Jag tackar så mycket för granskningen!