Översättning av Gnome-mahjong-help Gnome-mines-help

Erik sköldås Erik.skoldas at telia.com
Tis Jan 13 20:46:59 CET 2015

Tack för rättelsen Anders.

Har ändrat det du hittade i hjälp filen för Mahjong.
Då även hjälp filen för Gnome-mines är i det närmaste identisk i vissa
stycken, rättade jag dem parallellt

Samt laddade upp nya filer.

med vissa funderingar:

 >Select a <gui>Layout</gui> from the drop-down menu.
 >Välj <gui>En Bana</gui> från menyn.

Layout kallas layout även i det översatta gränssnittet, så det blir
bättre med: "Välj en <gui>Layout</gui> från menyn."

-/håller med, bytte ut min "bana" mot layout på övriga ställen/

 ><gui>Paus</gui> knappen
 ><key>Paus</key> knappen
 ><link xref=\"hints\">tips</link> alternativet
 ><gui>Paus</gui> knapp
 ><key>Paus</key> tangent

Särskrivning i dessa.

     -Skall givetvis ändra så att jag använder "tangent" genomgående
istället för knapp.
      men beträffande särskrivningen vart jag lite fundersam på vad som
är bästa modell mot övriga översättningar

    När jag googlade så fann jag på båda varianterna.

Men ><link xref=\"hints\">tips</link> alternativet skall det särskrivas?
      En liten fundering bara.

Nya länkar till filerna

Mahjong:

https://l10n.gnome.org/media/upload/gnome-mahjongg-master-help-sv-479121_eH1VADI.merged.po