Komplettering av nemiver

Josef Andersson josef.andersson at fripost.org
Mon Mars 2 13:18:55 CET 2015

> Hej!
>
> Jag lyckades göra ett försök med att komplettera nemiver:
>
> Terminologin försökte jag återanvända från
> http://translationproject.org/PO-files/sv/binutils-2.24.90.sv.po
> som tydligen (delvis?) används för att översätta gdb tror jag.
>
>  / Sebastian

msgid "gdb;disassembler;debugger;c;c++;"
msgstr "gdb;avassemblerare;felsökare;c;c++;"
avassemblerare ...hmm..Wikipedia kallar det disassemblator, eller disassemblerare.
Jag vet inte vilken som är det mest använda begreppet, men får flera träffar på disassemblerare.
Finns på några ställen till i filen om du köper det.

msgid "Assembly flavor"
msgstr "Assemblersmak"

Assembler smakar förvisso gott (i små doser) men undrar om det inte blir
tydligare med "Assemblervariant" här.

--
Vänligen / Best regards
Josef Andersson