libreport

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Fre Mars 6 14:49:41 CET 2015

On 2015-03-05 21:57, Göran Uddeborg wrote:
> Hej!
>
> Jag har uppdaterat libreport inför Fedora 22.  Jag tror det var ett
> tag sedan den granskades, så om någon vill ta en titt så är ni
> välkomna.

Såg några saker i denna:

 >bugghistoriken

I resten av översättningen har bug översatts till fel.

 >Berarbeta

"Bearbeta"

 >avlusningsinformationsfiler

debuginfo översätts till felsökningsinformation i andra strängar.

 >Angi lösenordet

"Ange"

 >Intialiserar

Datatermgruppen föredrar "Initierar".

 >Javaundandtaget

"Javaundantaget"

 >ingorerar

"ignorerar"

 >dubletter
 >dublett

Dubbelt b i "dubblett".

 >Bugzillasajten
 >Bugzillaszjten

Sajt felstavat i andra förekomsten. Sedan ser jag att site översatts
till webbplats i en annan sträng, så man skulle kunna göra så även här.

 >Sätter up förvaringsplats för yum

"upp"

 >metid

"metod"

 >Continue?
 >Fortsätta?<

En "<" för mycket.

 >Vil du sluta vänta

"Vill"

 >Läs mer om privata felrapporter på:\n
 >Read more about the private bug reports at:\n

Här kvarstår även det engelska originalet.

 >Misslyckades att skapar en ny felrapport.

"att skapa"