Re: Översättning av GDM:s handbok

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Fre Mars 6 23:34:44 CET 2015

> http://www.spraknamnden.se/fragor/arkiv_sprakrad_05.htm

Åh. Att man inte kan ha mer än en början är kanske till och med
korrekt, men att man inte kan ha mer än en begäran känns inte
riktigt lika logiskt.

> Jag brukar hålla mig till vad som använts tidigare i översättningen. I
> exempelvis mutter fanns det i alla fall skäl att hålla isär skärm och
> display eftersom det fanns strängar som "Screen %d on display '%s' is
> invalid".

Ok, jag får göra en genomgång av detta imorgon när jag är
lite mer alert.

> Här kommer granskning del 3, de sista 30 procenten, och det var bara några
> få saker där:

Tack för att du är outtröttlig granskare! :)

> Hmm? Nu hänger jag inte med...

Markerad och klistrad statistik från Förbannade lögner?
Ett rent misstag med andra ord.

Ok, då hoppas jag att detta är de sista ändringarna:
https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/242869/241955/0/

 / Sebastian
  - han med de långa översättningarna