Quadrapassel Hjälp dokumentation

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Sat Mars 14 20:44:39 CET 2015

On 2015-03-14 20:18, Erik Sköldås wrote:

> Men jag hade lite fundering över namnsättningen på ett av temanamnen
> det sista temanamnet   "Clean" är idag översatt till "Töm"
>
> Borde vi inte ändra detta till "ren" eller liknande
>
> #. (itstool) path: item/p
> #: C/preferences.page:68
> msgid "Clean"
> msgstr "Töm"

Tack för påpekandet, har ändrat det till "Ren" i översättningen av
gränssnittet nu.

Passade samtidigt på att ändra en rad som jag funderat på tidigare: i
dagsläget räknas i spelet kompletterade "linjer", medan jag alltid
kallat det "rader".

En snabb kontroll på google ger
21500 resultat för sökningen 'tetris "rader" site:se'
och 6,660 resultat för sökningen 'tetris "linjer" site:se', så det
verkar som att mitt föredragna ordval är mer vanligt förekommande.

Diff: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/247683/0/0/