fyra i rad

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Ons Mars 18 15:58:44 CET 2015

On 2015-03-17 19:25, Erik Sköldås wrote:
> Då har jag lagt upp en ny justerad version, där jag även har rensat
> bort en del
> "skräp rader"
>

> Funderar lite på det som Göran tidigare var inne på
>
> "Project-Id-Version: gnect doc\n"
> som det står i början av dokumentet skall det ändras till
> "Project-Id-Version: Four-in-a-row doc\n"
>
> Eller skall jag låta "gnect" stå kvar,  hittar som sagt många länkar
> om "fyra-i-rad" när jag googlar på gnect,
> och funderar om det kan vara ett annat namn för programmet?
> Tittade även på en del andra länders po-fil för "fyra i rad", och
> [...]

Gnect är ett äldre namn, för ett år sedan byttes även namn på
desktop-filen till four-in-a-row:

https://git.gnome.org/browse/four-in-a-row/commit/?id=a4ce5b5dea70ad6c64220bf04c0d1ec176195b2e

Att det kallas gnome-games på sina ställen beror nog på att flera av
spelen satt ihop i ett enda paket (gnome-games) en gång i tiden.