Översättning av Exiv2

Josef Andersson josef.andersson at fripost.org
Tors May 7 20:26:26 CEST 2015

Hej alla,
här kommer en uppdatering av Exiv2 för granskning. Exi2 förser gexiv, gimp och flera andra nedströmsprojekt med metadata.

Översättningen är stor, och klurig då det är så många textdomäner och facktermer inblandade.
Men,är någon manad att översiktligt granska den så kan vi säkerligen höja kvaliteten än mer.
För fel innehåller den, det är det enda jag är säker på :).

Översättning initierades av Daniel Nylander, togs upp till 80% av Arve, (båda nedströms).
Jag tog den till trunk 100% uppströms och har granskat (så gott jag orkat - nu vill jag knappt se fileländet längre;).

För den som tar sig en titt på den kan den här tråden vara intressant.
http://dev.exiv2.org/boards/3/topics/2051

//Josef Andersson