Tali help

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Fre May 22 00:07:06 CEST 2015

On 2015-05-15 21:01, Erik Sköldås wrote:
> Har lagt upp en rättad version efter granskningen.
>
> Funderar lite på följande?
>
> />Switch to the <gui>Roll!</gui> button. //
> //>Ändra till <gui>Kasta!</gui> knappen. //
> ////
> //Nu Ändrade jag  detta till :
> /
> />Växla till knappen <gui>Kasta!</gui>//
>
> Skall jag ha kvar punkten här eller inte, trodde själv på inte. //
> /

I vanliga fall skulle jag ha det, men eftersom meningen tack vare
knappens namn slutar med ett utropstecken så blir det bra utan.

> [...]
> //Sedan är det en särskrivning i slutet som kan skrivas
>
> Diffen ligger här:
>
> /https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/255948/253975/0/
>
> La upp en diff efter detta där jag ändrade :

> numbers and another group of two with the same numbers. For example:
> 1, 1, 1, 4, 4. In the Colors game, the score is 15 plus the total of
> all the dice.

> nummer och en annan grupp med två *av* med samma nummer. Till
> exempel:1, 1, 1, 4, 4. I Färgspelet, är poängen 15 plus summan av alla
> tärningar.
>
> Plockade bort *"av" *i slutet av meningen.

och en annan grupp med två  med samma nummer.

Nu är det riktigt små saker jag kommer in på, men ser nu att om den
andra delen skulle ändras till "av två med samma nummer" så följer den
stilen på första delen av meningen. Sen har det dykt upp ett dubbelt
mellanslag efter "två".

Ser bra ut i övrigt.