Ny gcc

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Sat Juli 16 12:48:41 CEST 2016

> Jag är inte alltid helt säker på vilka fall som avser "selector" i
> samma mening.  I en del fall är det uppenbarligen en konstruktion i
> Objective C, medan det som här helt enkelt är något som väljer.

Jag vet att jag gjort en översättning för ett tag sedan som rörde HTML
och CSS och där i har man class selectors och liknande. Efter att
ha sökt genom en massa svenska HTML-böcker online efter hur de
hade översatt det så slutade det med selektor och selektorer. Visst,
det är inte exakt samma sak det handlar om detta fallet, men jag
misstänker att de är tillräckligt lika.