[Tp-sv] Fwd: Swedish Translations for XZ Utils 5.6.0

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Tors Feb 8 22:29:41 CET 2024

Den 2024-02-08 kl. 08:06, skrev Luna Jernberg:
> Hey!
>
> Can anyone else of you Swedish translators take over this for me?
> i am pretty sick and stressed at the moment sorry

Tog mig en en titt och splittade upp rader, fixade till lite ordval och
så vidare.

Typografiska citattecknen ”” användes sedan tidigare, så körde på dem
även i de nya strängarna. Options har översatt flaggor sedan tidigare,
så ändrat till det.

Att tänka på är att om bara en liten del av en sträng ändras så kan det
vara nog så bra att bara ändra den delen, så att inte andra delar blir
inkonsekvent med översättningen i övrigt.