GIMP_GAP

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Sön Aug 17 01:06:53 CEST 2014

> Mycket försenat har jag lagt upp en ny fil med alla rättningar som efterlysts gjorda.

Jag letade lite här https://l10n.gnome.org/vertimus/gimp-gap/gap-2-8/po/sv
men kunde inte hitta din nya fil (senare än den från den 11:e Maj). Var har du
laddat upp den?

> Jag gav upp e.g./id est. Om det står e.g. översätter jag det så, även om det
> blir språkligt horribelt. Jag har tänkt om och det är inte min uppgift att
> gissa vad filskaparen avsett. Förväntar mig klagomål och att det kommer att
> bli ändringar.

Översättningen är ju korrekt utifrån originaltexten (som är fel). När
den uppdaterade
originaltexten väl trillar igenom hela processen så kommer tp-sv ju
att få veta att
det finns en uppdatering varvid du eller någon annan ges chansen att
putsa till dessa
förkortningar. Men som översättare måste vi nog vara tålmodiga nog att
invänta att
programutvecklarna publicerar en ny version innan vi kan åtgärda felen
i den svenska
översättningen. Har själv råkat ut för detsamma på ett par ställen

> Jag kommer att ligga mycket lågt med översättningar ett tag på grund av dålig ork.
> Kanske fortsätter jag så småningom med GIMP-filer, men jag vill inte stå i vägen
> och om någon vill ta över är det helt OK och jag kan skicka så långt jag hunnit
> med återstående filer (ganska långt, det mesta är på granskningsstadiet). Ska
> dock göra färdigt den andra filen jag laddade upp för ett bra tag sedan.

Det vore jättebra om du laddade upp alla filer som du har pågående så ditt eget
arbete med filerna inte är bortkastat, dessutom behöver ingen råka ut för
dubbelarbete och det är ju alltid bra att undvika.

> Ledsen för detta!

Vi är inte så många på tp-sv, så det är viktigt att ta hand om sig.
Välkommen tillbaka på allvar när du orkar! :)