libgphoto2_port-2.5.8 (100%) by Sebastian Rasmussen

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Mon Dec 28 00:53:43 CET 2015

> Tyckte diffen kändes lång för ynka 75 strängar, och när jag kom igenom
> den insåg jag att den var den fem gånger större gphoto som jag hade
> granskat istället. Bra att ha gjort bort den i alla fall.
> Gphoto-granskning kommer därför här:

Ojdå, jag ser nu att jag blanda ihop adresserna till de båda diff:arna.
Ber om ursäkt!

> Måste tyvärr inleda med en sak som medför rätt många strängändringar.
> Du har fått in fel citattecken och använder “ istället för svenskans ”.

Det här har du anmärkt på tidigare, det vet jag och numera får jag rätt på
citattecknen (eftersom jag nu har ett större och tydligare typsnitt). Här
beror det på att jag påbörjade översättningen redan _innan_ jag bytte
typsnitt.

> Foge-s används i alla andra strängar, så infångningsöppning.

Medhåll, men när jag översatte libgphoto2 så insåg jag att infångning lät
så dumt i detta sammanhanget. Jag beslöt mig därför för att istället använda
ordet tagning (capture) och bildtagning (image capture) eftersom det passar
bättre i sammanhang med kameror. Jag glömde dock att uppdatera även
gphoto2, men det gör jag nu!

http://paste.openstack.org/compare/482744/482741/

> /Anders, som är glad att diffen inte var för libgphoto2 :-)

 / Sebastian, som nu vet hur han ska lura Anders att granska gnome-user-doc...